Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Nöjd tjej.

Av Mia - 22 mars 2011 22:37


Antar att det inte är någon hemlighet att jag klarade min uppskrivning.  (Förutom för mina föräldrar som klart och tydligt uttryckt att de inte vill veta förrän jag klarat allting, eftersom de inte kommer kunna jobba pga nervositet.)

Eftersom jag är en tönt så var jag sjukt nöjd när jag kom in i rummet och blev tilldelad dator nummer 7 - Titans boxnummer och mitt, som kräfta, officiella turnummer. Dock blev jag smått kallsvettig när jag insåg att frågorna inte var utformade på samma sätt som dem i proven på körskolan. Fick tillfällig blackout, men klarade ändå provet med 61 rätt. Överglad. Vet att det egentligen är en skitgrej, men det är faktiskt stort för mej. Jag har hållit på med det här jävla körkortet i tre år, och min mentala ohälsa har alltid på något vis kommit ivägen så fort jag börjat bli redo för att boka uppkörning. 

Nu har jag hälften kvar bara.


Körlektion 07:15 imorrn. Win? Nej. Sen jobba. Sen åka till Ikea med mamma och pappa och byta den skitta hyllan som blev fel. Hade behövt sova torsdag morgon, men då kommer Magnus och bytar skor på hästapålle. Sen stallet igen på kvällen och ta hand om nybörjargruppen. Jobba tidigt på fredag, sen KB på kvällen/natten. Dressyrlektion lördag morgon, sen ut och kolla bete med Jenny på eftermiddagen. Sen ......... lär jag vara en död person. Då ska jag bli omhändertagen av mitt gull på lördag kväll. Yay! Då är det dessutom Earth Hour!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards