Direktlänk till inlägg 15 februari 2016

Choosing sentience.

Av Mia - 15 februari 2016 09:12


Det här med pengar är ju alltid ett aber, det vet väl alla. Igår fick jag dock ett samtal från min käre fader, där han informerade om att de kvittat min skuld hos dem och dessutom satt in ett litet arv från farmor (frid över hennes minne).
Det här betyder att jag plötsligt är HELT skuldfri och har flera plus på kontot. Inte illa. Mycket tacksam chey här!
Idag ska jag därför handla ett par linnen som passar. Alla mina kläder ser nämligen ut som tält numera. Till och med byxor i onesize är för stora! Jag har dragit ut på det här väldigt länge eftersom jag är rädd att få vatten på min kvarn genom att köpa kläder i pytteliten storlek. Kan säkert tycka att det gott kunde vatt ett x till framför den där xs-tröjan. Men det är bara tankar.

Min mobil kan inte spela upp videoklipp som jag filmat och Google talar om att det är minneskortet som blivit trasigt. Äntligen en ursäkt och chans att köpa ett nytt med mer utrymme. Win! Här ska filmas yogapass.
Har aldrig sett mej själv i rörelse på film, pga verkligen inte velat, men känner nån stans att det kan vara bra ur flera aspekter. Dels är jag väldigt säker på att min downward dog är helt ute och cyklar och dels hoppas jag kunna bli lite mer kompis med mej själv.
Ändå lite spännande. Nu: frukost.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards