Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

It's all in my mind.

Av Mia - 22 februari 2016 19:05



Nu är det ett sånt där spännande tillfälle igen, då jag öppnar ett tomt inlägg med bara en oidentifierad känsla för att låta tangenterna suga orden genom fingrarna, ur mitt hjärta. Att få det i ord, så jag kan läsa det sen och kanske förstå, klura, acceptera. Let's go: 


Det har varit borderlinekaos inom mej idag. Rubbad balans efter att jag varit inne i Malmö för att miljöträna lite igår. Tittat på folk liksom. Bara för att. Tjugo minuter. När jag kom hem krashade jag i darrande fosterställning och hetstårar. Jag orkar inte vara såhär trasig, att jag inte ens kan vara ute utan att bli sönderstressad. 

Försöker söka något slags stöd någon stans ifrån, och sanningen är att jag faktiskt känner mej lite ensam. Trodde aldrig att jag skulle erkänna eller ens upptäcka den känslan, men nu är den här och hälsar på. Smeker min kind, viskar att det finns alltid alternativ. Men vi är inte vänner, jag kan inte lita på känslor som får mej att vilja ha människor i min närhet. Så vansinnigt förrädiskt. Obehagligt. Sinnessjukt. 

Jag är själv här hemma så mycket, mer än jag nånsin brukat vara. Det är tryggt och behagligt och egentligen är det kanske inte sällskap jag kräver, utan mer uppmärksamhet och smekande ord. Sånt jag alltid intalat mej att jag inte behöver. Aldrig velat acceptera att jag innerst inne är en kall och rädd liten fågelunge som beöver så mycket mer än jag ger uttryck för.

Eller är det bara en längtan efter att få som jag vill? Efter att någon ska komma och slå mej på käften så jag kommer i rätt balans? Tröstande händer? Vad är det egentligen jag behöver här, just nu? Jag behöver min livskamrat men han är så smärtsamt otillgänglig.

Jag är lite vilsen och väldigt rädd. Tom. Ensam. Ihålig. Ledsen. 


Ångesten karvar djupa skåror i mitt inre, knyter samman magen till något olösligt. Om jag öppnar munnen kommer skriket i mej loss och river isär mitt ansikte. Varje ljud får min kropp att explodera. Loppan piper, jag vill bara skrika, kasta en bok i huvet på henne, kasta mej ut från balkongen och springa på brutna ben tills jag kräks upp magknuten och huvudet ramlar av. 


Jag vet vad jag behöver nu. Jag behöver vara HELT ensam. I nån jävla grotta. Jag avskyr mej själv för att jag flyttade till det här huset. Här är så mycket människor det är så obehagligt, jag orkar inte mer. Varje gång jag ska gå ut är en jävla kamp för att andas tills jag kommer ner de fem våningarna och ut på öppen gräsmatta, där jag kan se var som finns och aldrig beöver vara närmre någon än tjugo meter. 

Jag orkar inte. Jag orkar verkligen inte. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards