Alla inlägg under mars 2011

Av Mia - 21 mars 2011 22:42


Redo för sängen. Kopplade in allting och fick igång den stationära datorn. Om min plan om att ha högtalarna på hyllan - som ska skruvas upp ovanför datorbordet -fungerar så kommer det nog inte kännas så trångt på bordet. 


Har också tejpat samman ring- och lillfinger på höger hand, då jag klämde lillfingret mellan rullebören och väggen på uteboxen. Lederna har blivit blåaktiga och det knäpper i dem. Kan böja det annars så det är nog ingen fara, men Annika tyckte att jag skulle hålla det med tejp åtminstone ett dygn, så borde det kännas bättre sen. Det är nog trots allt inte hästarna som orsakar mest skada när man är i stallet. I alla fall inte om man har en sån snäll häst som jag har. Nu ska jag för visso inte vara sån, han har både bitit och sparkat mej ganska frisk under årens lopp. 

Har sagt det många gånger, men det där ärret som jag har på min vänsterarm, som ser ut som att någon bränt mej med en cigarett ... det är Titan som har tagit en tugga. Det blev ett rätt räligt sår av det. Men nu är han trots allt tjugo år och privathäst, och då är det läge att vara snäll faktiskt. 


Hoppas nu inte jag har tejpat för hårt, så att mina fingrar är helt svarta och skrumpna när jag vaknar. Det sa alltid mamma när man var liten, att man inte skulle sova med gummiband runt fingrarna och sånt. Nu är ju detta i och för sej inte gummiband utan tejp...... och jag skulle gå och lägga mej eller hur var det? 

Sjukt nervös inför imorgon. Håll tummarna ffs!


(Helt off topic rubrik btw.) 

Av Mia - 21 mars 2011 20:45


Är SÅ redo för mitt kunskapsprov. Jag vet att det finns värre idioter än jag som tagit sitt körkort, men det här känns som en chans att bevisa för mej själv att jag inte är helt och hållet misslyckad trots allt. 

Pluggat tre timmar idag, gjort 8 repetitionsprov och fått 63-69 poäng av 70 på alla. 52 är godkänt på uppskrivningen. Jag kan inte plugga mer nu, så det får bära eller brista. Är så otroligt trött också, på grund av den envisa hostan som hoppade på mej i lördags. Inte sovit många timmar i sträck. 


Lägenheten ser ut som ett flyttobjekt också, sen jag och Annica till slut satte ihop nya skrivbordet igår. Det blev fint. Lite i minsta laget bara, såg jag nu när jag satte dit datorn. Ingenting är inkopplat heller, jag har bara inte orkat ta itu med det. Så då är det ju tur att man har en laptop, höhö. Så mitt gamla bord, med hyllor och hurts och hela midevitten, står utspritt lite här och var, både i sovrum, vardagsrum och hall. Ja, min lägenhet är ganska liten. 


Nu ska jag titta på Ponnyakuten, smälla i mej en shot cocillana och hoppas på det bästa. 

Av Mia - 20 mars 2011 09:48


När jag städade ur mitt skrivbord, hittade jag ett tillgodå-kvitto hos Net on net på 990 kr. Det borde ju gälla fortfarande. Jag har för mej det var i den vevan jag köpte mina datordelar, och windows 7 blev fel, så måste jag ha glömt bort att lösa in kvittot när jag köpte ett nytt. Hur kan jag ha glömt bort det? Det var i februari förra året..

Awesome. Där finns garanterat något som jag verkligen behöver. Kan man få en tv till det priset? Säkerligen ingen som är bättre än min Bang&Olufsen. Yeeeeh that's right, jag har en B&O-tv! Den är visserligen från nittonhundrafrösihjäl, det är inte ens widescreen .. Trots det har den rätt bra bild, och fjärrkontrollen är så obeskrivligt awesome, så det är mest därför jag inte vill byta ut den. Plus att det är fett att kunna säga att man har en B&O-tv. Å andra sidan vill jag ha ett ps3, och det är fett inte lönt om man inte har en hd-tv. 


....got carried away. Måste till stallet nu, ska rida ut med Melina vid tolv-ett och innan dess tänkte jag hinna smörja upp min dressyrsadel. 

Av Mia - 19 mars 2011 15:06


Jag skulle ju fixa helt mycket och var så pepp.. hade till och med skrivit en åtta punkter lång to-do-lista, hann bara komma till tredje punkten. När jag kom upp till vinden var allting upp-och-ner i mitt förråd. Låset var helt, så någon måste ha klättrat över. Allting som finns i dem typ .. fem lådorna jag har där har enbart sentimentalt värde. Såg dock att innehållet sjunkit en del i den ena lådan. Dessvärre vet jag inte till hundra vad jag faktiskt har haft i den, eftersom det mest är småpryttlar som jag inte använder. Förmodligen är det inget jag direkt kommer att sakna i så fall. 

Dock har de tagit min samlingsbox med Kent-skivor. Men lämnat omslaget kvar. Smart eller? Just det känns jävligt piss faktiskt. 


Grejen är bara att det känns så jävla förnedrande. Måste jag sätta upp en lapp på förrådet? Där det står något i stil med: 
"Käre tjuv.

Jag har inget av värde i det här förrådet.

Leta gärna igenom lådorna, men ställ för fan i ordning efter dej!!" 

Av Mia - 19 mars 2011 13:47


Skulle egentligen ha gått på Malins födelsedagsfest igår, men eftersom jag hade feber och skit så stannade jag hemma. Jag köpte superchips på netto, och sen satt jag hemma och citerade reklam för mej själv. 


"These new chips - they are really big!"

"Yez, really big!"

"And they are very tasty.."

"Yez, very tästy!"


Pratade med Lito i telefon och han konstaterade - som vanligt - att jag är ganska störd. Förstår inte vad han pratar om. Satt dessutom och skrattade ihjäl mej till klippet ur 101 sätt att åka ur en gameshow där Jockiboi bajsar på sej. Klart min humor, kan aldrig bli tråkigt!


Av Mia - 19 mars 2011 13:37


Nu börjar jag känna mej lite friskare. Smått i alla fall.. Hästen gick bra i förmiddags, jag var duktig också. Det lossnar mer och mer för varje vecka. 

Skulle köpa presentpapper på coop när jag ändå var där för att hämta ut mina stövlar på posten, men jag hittade inget nedrans pappaer och dessutom var där så mycket folk så jag tänker slå in pappas paket när jag kommer dit istället. Kilar ner i källaren och fixar det. Hmph!

Stövlarna var snygga iaf, lite nytänkande sådär. Inte min vanliga stil direkt. 

Är trött som vanligt, borde äta och sen har jag som vanligt "lite att fixa", dvs lägga upp lite grejer på vinden, och så tänkte jag försöka rensa ur datorbordet så att det blir smidigt imorrn när jag och Annica ska sätta ihop det nya. Ja, jag VET att vi skulle ha gjort det för en vecka sen men wtf! Jag har faktiskt varit sjuk och det har varit jättesynd om mej. Så det så. 

Nu ska jag bara ta mej samman också. That's the difficult part. 

Av Mia - 15 mars 2011 19:03


När jag är som mest besviken, när mascaran rinner i halva ansiktet jag känner mej som ett hopplöst fall ... det är då jag börjar boa. Jag sorterar, slänger, städar, bakar, diskar, lagar mat. Tills jag är helt slut och det är jag nu. Eftersom jag är sjuk, har jag dock bara gjort sånt som inte kräver någon större fysisk ansträngning, dvs bara hållit hus i köket. 

Ska sova en timme nu, som jag sa innan att jag skulle, men det blev ju aldrig av eftersom jag började fixa med allt annat. Allt jag sorterat ut ska upp på vinden så snart jag fått min powernap. Sen ska jag diska undan det sista, samt duscha och sen bär det av till älsk med bussen. Ska även ta med min körkortsbok så att jag kan få lite ordning på det där jag har svårt med. 

Av Mia - 15 mars 2011 16:53


Är på ett alldeles förjävligt fruktansvärt menshumör. Jag kommer aldrig klara min uppkörning, och det spelar ingen roll att Gisli säger att jag kör bra, för det gör jag inte! Det är bara som det verkar, innerst inne kör jag som en jävla kratta och jag fattar ingenting. Har pluggat teori i två timmar nu också, och jag fattar ingenting av den heller. Jävla fitt-datumparkering, kolla jag börjar gråta bara jag tänker på det. 


Nu ska jag baka en kladdkaka och sen sova bort den här satans envisa huvudvärken. Fyfan vilket pissigt liv. 

Får åka in till Malmö ikväll och dricka te och bli tröstad av ett gull och två kisar. 


Fattar btw inte varför Loppan tigger tuggpinnar från skrivbordslådan när det ligger fyra stycken på golvet? Mongo. Mår lite mindre hordåligt nu när jag har gråtit en stund. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards