Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Suck me inside and blow me a kiss.

Av Mia - 16 februari 2016 13:44


Köpte två linnen igår, så nu har jag kläder som passar, tjoho! Även ett nytt, fungerande, minneskort till telefonen och en flaska ekologiskt primitivo som ska drickas när dekadensen faller på. Fint ska det va, har druckit min beskärda del av fulsprit genom åren. 


Idag är det sol, vindstilla och runt nollan. Så glad att upptäcka det när jag vaknade imorse och dessutom hade energi i kroppen. Gick en lång, njutbar runda med hunddjuren. Vi stötte på en tjej med två hundar i en rastgård. En springer spaniel tik i Loppans ålder och en långbent blandishane i Xenits flamsnivå. Tanterna strosade runt medan grabbarna flängde omkring och tacklades i räcerfart. Kenzo va typ tre gånger så stor som Xenit, och han som älskar att leka med stora hundar var alldeles utom sej. Matten var jättetrevlig och reko, vilket är mycket ovanligt i den här Arlövshålan. De flesta en stöter på har efterblivna åsikter, stryphalsband och stressade hundar, som de tror är "balanserade". Klarar inte de synerna, mitt hjärta krossas. Alltså mycket, mycket trevlig omväxling att träffa detta fina ekipaget. 


Sen gick vi upp till mormor, eftersom vi hade vägarna förbi där. Fick i oss vatten och lite att äta för att sen traska vidare. Satt på torget en stund och tittade på folk. "Helst inte!!" sa pipXenit som tycker det e "jattetråkit faktiss" att va stilla. 

Sammanlagt var vi ute i över tre timmar. Jag är så stolt och nöjd med mej själv. Vi e alla nöjda, till och med Xenit har dämpat sej nu och sover fast han var helt överstimulerad och busig när vi kom hem. Loppan lapar i sej årets första balkongsol. Jag ska yoga när kroppen vilat lite. Låter ögonblicket fånga mej och njuter av tillvaron. 


Försöker låta bli att tänka på att jag haft nio(!) missade samtal från hemligt nummer det senaste halvdygnet, både 23:30tiden igår och 07:20 imorse. Vägrar svara, har sån telefonskräck alltså. Har dock bestämt mej för att lyfta på luren om det ringer igen. Får väl se. Arghhh. Men skit i det nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards