Direktlänk till inlägg 18 februari 2016

That's what happens when it's you who's standing in the path of a lightning bolt.

Av Mia - 18 februari 2016 17:42


Allt som jag försökt att hålla ligger spritt

Allt som jag försökt bemästra svävar fritt

Allt som jag inte når ligger här framför mej

Och jag kan se hur det gör dej förbryllad 

Hur det fascinerar dej.


Gråtit och panikat ytterligare en timme på psyk. Det verkade lite som att Hedvig inte riktigt har fattat under dessa åren hur svårt det faktiskt blir för mej när sånt här händer. Det är ju alltid en annan sak att prata om det, när en inte är direkt i situationen, men idag behövde hon verkligen hjälpa mej ur hetspaniken.. Jag antar att det kan låta överdrivet, med mina väl inlindade ord och abstrakta beskrivningar av känslorna som tar över mej, men sanningen är att orden inte räcker till. 

Dessutom hade jag gått ner allt, denna veckan, som jag hade gått upp förra, så det verkar vara ett jävla jojobantande här. Har legat mellan 53-55kg i månader nu känns det som. 


Nu är jag i alla fall hemma, lugn, har ätit falafel, hundarna är rastade. Loppan står på gummimattan och gör töntiga ljud för hon vill TRÄÄÄÄNAAAA FAKTISSS!!!!! Let's do it. Lite klickerskoj får en väl orka med, nu när hon ber så snällt. 


Sen Guild Wars 2 och rödvin resten av kvällen. Imorgon är en bättre dag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards