Alla inlägg den 1 april 2013

Av Mia - 1 april 2013 21:12


Gud vilken sjukt oproduktiv dag det här har varit. Har hängt i soffan största delen, fattar inte riktigt vart alla timmar har tagit vägen (några har fyllts av Game of Thrones, Sweeney Todd och annat sevärt). Har blivit rådissad av hälften av alla människor jag hört av mej till. Det gick till och med så långt att jag var tvungen att ringa mamma och be henne skicka ett sms till mej så jag kunde se så det inte var något fel på min telefon. Det var det givetvis inte och jag fick helt enkelt acceptera att de fyra personerna jag skickat sms till helt enkelt inte VILLE svara. Fittungar är ni! ;)

Har lyssnat kanske snäppet för mycket på Laakso, Emil Jensen och Melissa Horn. Har känt miljoner känslor som jag inte kunnat sortera. Nu börjar det dock landa lite. Ingen har aprilskämtat mej - eftersom jag i princip inte pratat med någon. Det har helt enkelt varit en ganska värdelös dag som kan läggas i glömskebanken. Utom EN händelse, ett litet besked som var lite upplyftande att få, på ett konstigt och ambivalent sätt. We'll see, we'll see. 


Har också bestämt att min nästa häst ska bli en knubbig D-ponny. En tinkerkorsning kanske, EN SKÄCK, och den ska vara PRECIS som Jeppe som jag red i Ormanäs för åtta år sen. Fast snäppet större. Annars en exakt kopia. Lika snäll och okomplicerad med lika mjuka gångarter.

   

Av Mia - 1 april 2013 11:18







Knarkar i mej lite pisekärlek, spinnandet är lugnande. Ska ut och få lite sol på näsan snart. Kaffe först. Det blir nog bra. Allt blir bra. Närhetsbehovet och saknaden är mycket idag. 


     


Fyfan vad jag är bra på aprilskämt. Svär att hela feizbuk trodde på det och tappade hakan....................... Typ. Inte.

 

Av Mia - 1 april 2013 10:42


Jag hade slutat prata
Jag var så van att stänga av
Du frågade vem som förstört mej
Och jag gav dej inget svar


Jag tog allting för givet
Det var något fel på mej
Jag måste varit någon annan
Innan jag kände dej



Ja, jag vill säga att jag älskar dej
men det är för tidigt än

Av Mia - 1 april 2013 08:47


Det är fint väder idag, sägs det. Mitt hjärta är tungt som vanligt, själen är rastlös av någon anledning. Blockerad. Vill gråta men kan inte. Fick dock precis ett sms av Alex, så jag gissar att han nyss läst nattens blogginlägg. 


"Gomorron min älskade

vän! Idag ska du få jobba

med vad du gör bäst, ta

hand om liv! :D

Dagarna för dig kommer

bara bli ljusare nu, och de

som väljer att inte finnas

där för dig vet inte vad de

går miste om. Du är bättre

än svikarna och de

småsinta!

All styrka till min vän som

kämpar sig genom dimman

för att kunna se tydligt! :)"


Jag kan nog resa mej idag. Kanske? Peppsmset från Alex  guldkantades av ett fint facebookmeddelande från en annan vän. 

"Du... Glöm inte att du är bra och vacker! Du är en fin människa! Jag tycker så av hela mitt hjärta! För alla stunder du fått mig att le, alla tankar vi bytt, du har visat att du bryr dig och mycket mer. Du är en ärlig, söt och omtänksam kvinna. Hade hela världen agerat som du hade världen varit en skönare plats att leva på med mycket kärlek!"

 

 

Å andra sidan är det ju trots allt första april idag, så alltihop kanske bara är ett skämt? Spelar ändå ingen roll, för jag insuper Markus Krunegårds röst idag, njuter i fulla drag av låtar som "Long Beach", "I Can't Stop" och "Aussie Girl". Ska ta mej in i duschen och spola alldeles för varmt vatten på mina sår och blessyrer, omfamna svedan och  sen försöka samla ihop mej lite. Det blir nog bra. Det hänger på en skör tråd idag. 

 

I am a waste of time if you ask me, 

if you ask me I'll tell you to be gentle to yourself go find someone else 
Be kind to yourself go find someone else 
Sure I will hate myself when you find out that someone else is better than me 
And the hell I made you live 

Av Mia - 1 april 2013 03:52




Relieved to see another morning sun
Day by day is how I go on
Night by night they come to me
The demons to remind me of great grief
Of how I earned all this
Of how the reason to all this is me me me
Even if I never disagree
Sometimes it's more than I can take
And I break and I break and I fall apart
After night comes light then another night
It starts again the poisoning of my mind
It starts again the slowing of time
The ease of things just happening
It's gone gone gone It's never been more gone
Giving up giving up really giving up
Could stop all this but I can't

Av Mia - 1 april 2013 03:35


Lite vaken såhär, somnade och vaknade på soffan. Lyssnar maniskt på Laakso för att jag kan. Försöker fokusera på finhet istället för allt det svarta som vill ödelägga hela min värld. Jag vill inte springa ifrån, men rädslan är lite för mycket nu. Lite outhärdlig. Får panik.
Jag har börjat förstå varför jag är så trasig, det är en sorglig historia och nu jobbar jag med att inte gräva ner mej i det och bara tycka synd om mej själv. Det är bara svårt.

Av Mia - 1 april 2013 03:07


Det här med att folk försvinner när de skaffar flickvän/pojkvän... Jag har så svårt att förstå det. Jag är fortfarande så jävla arg och ledsen på att en person som jag verkligen litade på bara vände ryggen till så fort det dök upp en tjej i hans liv. "Jag skulle aldrig strunta i dej!" hette det.
Well fuck you! Du om nån vet hur skör jag är, du om nån vet hur det här påverkar mej och varför.
Nu står du först på min lista över folk som förtjänar ett öde värre än döden...



It's the feeling you get while looking at backs
turned on you never coming back.
The feeling that says "fuck them, go walk alone".

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards