Alla inlägg den 17 april 2013

Av Mia - 17 april 2013 22:17


Idag har jag insett följande:

* Jag har aldrig i mitt liv känt hemlängtan. Någonsin. Vid ett tillfälle trodde jag att det var hemlängtan jag kände, men i själva verket var det bara bortlängtan.

* Saknad är en känsla som känns absurt onaturlig för mej. Jag saknar VÄLDIGT sällan.

* Jag har i princip helt glömt hur det är att sova med en annan människa.

* För tillfället har jag fler och större känslor än jag kan hantera.

* "Det var inte så jag menade" kan vara min i särklass mest upprepade mening. Hej dålig på att förklara....

* Jag pratar mer med mina djur än med mina människor.

Av Mia - 17 april 2013 17:26


Jag ifrågasatte inte ens mej själv när jag beslöt mej för att köpa cigg och mjölk för mina sista pengar den här månaden. Jag missade ändå sista anmälningsdag för Söderåsen-tävlingen OCKSÅ, och dessutom planerar jag att ha två lågkaloridagar i veckan av diverse anledningar (viktnedgång, utrensning, positiv effekt för hälsan, den njutbara hungerskänslan etc). Alltså kommer jag inte behöva några pengar förrän jag får dem ändå.

Så i eftermiddag har jag suttit på balkongen med Annica och druckit kaffe och kedjerökt (på tal om den positiva effekten för hälsan?). Pratat om ditt och datt , hon har som vanligt hjälpt mej att se på saker ur ett annat perspektiv, rätat ut frågetecken och riktat om mej från inåt till utåt. 

Nu lever min hjärna sitt eget liv igen, och jag gör vad jag kan för att hålla styr på den. Det går nog ändå hyfsat. 


Ska ägna kvällen åt att läsa A Feast for Crows. Gott snack. PoKhaj.

Av Mia - 17 april 2013 07:40


Var ute på mysbusig uteritt med Tina och Zelectra igår. Efter en lite vildare galopp än vi hade tänkt, så tog vi årets premiärdopp i dammen vid ån. Titan älskar att plaska runt där, han står och plaskar med både frambenen och mulen, och så flemar han som en en tok. 

Våra hästar ska stå på samma ställe i sommar, så vi lär hitta på sjukt mycket skit. Det här kommer bli en riktigt epic sommar, om våra planer bara bli som vi hoppas. WIIII glada tjejer, lär känna oss som elva år!



Jag och Titan



Tina och Zelectra


      



Galoppbild i motsol, Tina och Zelectra

 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards