Alla inlägg under februari 2013

Av Mia - 22 februari 2013 13:21

Guilty until proven innocent.

Av Mia - 22 februari 2013 09:01


Vissa dagar är det fan svårare än andra. Idag tog det en timme att komma ur sängen. 

Men det är lugnt, som det ska vara, jag är okej - jag är småegen bara. Har bränt bort lite ångest i duschen och ser nu fram emot frukost och kaffe hemma hos Stefan, som jag inte träffat på typ .. år. Fint!



You know I don't want to be clever
to be brilliant or superior
True like ice, true like fire
Now I know that a breeze can blow me away
Now I know there's much more dignity
in defeat than in the brightest victory
I'm losing my balance on the tight rope

Av Mia - 21 februari 2013 22:00


Svårt att andas, blicken flackar och händerna domnar. Ja, jag känner igen det så jävla väl, jag kan den där känslan utantill. Ångesten. Vill bara blunda och försvinna lite grann när man inte får lov att vara så självdestruktiv som man vill. Disciplin!

Men jag hittar andra sätt. Sånt som är bra tidsfördriv för oss som aldrig älskat oss själva, men det är mer ett långsiktigt självplågande. Jag behöver något annat. Något tydligare. Ge mej nåt som känns. 


Och alla ljuger. Jag vet att alla människor ljuger om en jävla massa saker. Man kan aldrig lita på vad någon säger - det är sant. Så många som bevisat det. Fuckar upp, fuckar ur. Äckligt, vidrigt. 

Jävla hjärna, SLUTA TÄNKA!!! Suget efter att dunka huvudet i en tegelvägg är lite för påtagligt för att det ska kännas kontrollerbart.

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck.


Men mitt bland lögner och sånger och skrik, jag fann en liten, liten stig
som visst ledde ända in, och vittnade om ett ingenting.

Av Mia - 21 februari 2013 17:49


Japp, fuckupångesten kom som ett brev på posten. Nu vill jag dö lite grann. 

Walk it off.... försöka duger. FAAAAAAN!!!!!!! 


Let's slit our wrists and burn down something beautiful


Av Mia - 21 februari 2013 10:16


Baah, vaknar för andra dagen i rad av att katten har satt igång musiken på datorn. The fuck?!! Drömde dessutom att jag och några från stallet satt och åt vid ett långbord inne på Netto. Fan vad random. 


Fick finaste smset av älskad vän igår kväll: 
"Tack för att du finns, du gör

mitt liv sååå mkt roligare och

lättare att stå ut med. I never

wanna loose you! Love you!"

Aww ville gråta lite. Älskar att få fina sms, kan vara nåt av det mysigaste som finns. Miih <3


Idag skiner solen, fåglarna kvittrar och jag är lite kär i livet. Väntar nu på att det ska bli tid att möta upp min lilltös vid bussen. Hon är visserligen inte så liten längre, hur fan blev hon fjorton år? Galet... Jag vill baka idag. Hoppas hon vill baka med mej. 

Av Mia - 20 februari 2013 22:48


Noll ångest för tillfället. Hoppla vad konstigt det känns. Är det normalt?

Ska mysa ner mej i min säng och njuta av stunden. Så det så. Ser fram emot de kommande dagarna - de ser vackra ut såhär på håll. Skymtar regnbågar och fjärilar i horisonten.

Harmoni. Balans. Easy now, watch it go

Av Mia - 20 februari 2013 19:56


Can we climb this mountain
I don't know
Higher now than ever before
I know we can make it if we take it slow
Let's take it easy

Puss på The Killers. Fint. 

Av Mia - 20 februari 2013 19:09


Blev nog ganska harmonisk ikväll, trots allt.

Trots att det här har varit en jävligt konstig dag.

Det spelar kanske ingen roll ändå. Alla regler och råd, de kan fara och flyga - jag gör väl för fan som jag vill? 


Jag och Karro pratade idag om att låta varje fint tillfälle räknas. Att njuta fullt ut av alla njutbara stunder, istället för att leva i nostalgi. För när stunden är över, så är den fan över, och då kommer man tänka tillbaka på hur den kändes och önska att man kunde vara där och känna så igen. Det är ju fantastiskt att kunna skaffa sej så många sånna minnen som möjligt. 

Man borde försöka göra fler saker som man faktiskt vill, om man har möjlighet. Inte strunta i det bara för att det är bekvämt, eller för att man är lite feg eller jäktad eller trött. Då får man ett rikt liv. 


Därför ska jag äta nåt jävla gott nu (har dock ingen aning om vad) och titta på nån skitbra serie och bara mysa ihjäl i min soffa och tänka fina tankar. För jag har kommit över en jättegräns idag, nått en jävla milstolpe i min utveckling. Så jag förtjänar en klapp på axeln och lite pepp från mej själv. Fuck alla fuckupkänslor!! För jag är fan bäst. 


Imorgon kommer min lilla Emmatös hit och det kommer bli awesome! 

Glad!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards