Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Mia - 15 januari 2013 23:18


Diskuterade astrologi idag med E i stallet (jag hjälper henne en del med hennes häst för tillfället). Hon är tydligen jätteinsatt i allting sånt, och jag önskar att jag visste mer. Vi har nu tagit reda på vilka andra tecken jag är influerad av. Har alltid tyckt att jag är så mycket kräfta man bara kan bli, men jag är tydligen dubbelt influerad av jungfrun också. 


Jag: -"Vad innebär det då?"

E: -"Du är ingen korkad människa i alla fall! Noggrann, och passar utmärkt med oxen! 

Att man då har dessa två lite olika tecken i en och samma person - tyder för mig på en viss inre strid för dom två olikheterna. Kräftan säger en sak och jungfrun något annat i den inre konversationen. Jungfrun verkar ändå dominera, eftersom du har den som dubbelt. Då kan det vara bra att kräftan mjuknar till dig lite, för annars hade du kunnat vara en ganska elak bitch - jungfrun kan vara ganska bitchig. 

Utan att känna dig så bra,så skulle jag gissa att ett av dina största problem är att folk tror att du är skittuff och klarar av att ta hur mycket skit som helst. Men i verkligheten klarar du kanske bara 60% av det och resten sårar dig väldigt djupt. Vilket du vägrar att visa utåt ... och ofta är det nog du själv som lider mest av det. Och det är inte någon martyr-aktig stolthet ... utan kräftan tänker att det hårda skalet är det bästa skyddet. Och jungfrun däremot tycker att det skulle vara alldeles löjligt fånigt att börja offentligt visa sina känslor, det hör inte till i protokollet."

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards