Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Mia - 24 januari 2013 18:01


Idag har jag gjort genombrott. Efter åtta år inom psykvården lyckades jag äntligen berätta om en rad jobbiga händelser jag varit med om, som endast ett fåtal av mina närmsta känner till. 

Jag tog upp det med min samtalskontakt, berättade allt som hänt, hon ställde jobbiga motfrågor som jag svarade ärligt på och jag målade upp allting så levande jag kunde och orkade. Det kommer vara en lång väg att gå för att bearbeta det här. När jag för första gången berättade för en vän så hade det gått så lång tid att det kändes som om det var någon annans historia jag berättade. Jag har förringat och distanserat något kopiöst, men nu är det dags att ta tag i saker. Efter fyrtiofem minuter av det mest känslomässigt utvikande samtalet jag nånsin haft, kändes det som om jag inte hade andats alls. Var illamående och darrig när jag pratade i telefon efteråt, men ändå stolt över mej själv. Nu är det ute. Nu är en bearbetningsprocess igångsatt, nu kommer jag få hjälp att ta mej igenom detta och kanske till och med lära mej hantera och komma över de men jag fått. 


Vill ännu en gång passa på att tacka alla fantastiska underbara människor som gör det möjligt för mej att leva idag. Jag är skyldig er så mycket, varenda andetag är tillägnat er. Ni som lyssnat på mej, stöttat mej, hjälpt mej, kämpat för mej, gett mej mentala käftsmällar där det behövts. Ni som låtit mej gråta i er närhet, som suttit här hemma med mej, som hjälpt mej att utvecklas och varit min styrka. Alla som nånsin varit en del i det här. 


Och ni som är här nu, ni med era telefonsamtal, era varma ord, kärlek, omtanke, vänskap och närhet. Tack för att ni får mej att våga och orka leva varje dag. Jag älskar er av hela mitt hjärta och jag önskar att jag kunde göra mer för er, om så bara en liten del av allt ni gjort för mej. 


Kan bli så jävla sentimental emellanåt. Jag vet att jag kan vara riktigt kass på att visa hur mycket jag älskar er, men ni ska fan veta att det är precis det jag gör. 


There isn't any yesterday, tomorrow starts a day away

This here and now with you is how always should always be



 

(Det här inlägget blev inte alls vad jag hade tänkt att det skulle bli, planen var att öppna mer, kanske till och med berätta, men så naken kommer jag kanske aldrig vara redo att bli. Åtminstone inte idag. Idag nöjer jag mej med att vara stolt, nöjer mej med bekräftelsen jag fått från mej själv och de vackraste av människor. Man ser alltid bara toppen på isbergen, så är det med allt. Ingen kan blotta allt.)

Nu ska jag titta på Ponnyakuten och äta broccoligratängen som jag lagat. 

Av Mia - 24 januari 2013 06:33


Fuckupkänslan när man vaknar och inser att man inte ens sovit fyra timmar. Orka. Satt uppe och pratade med Jimmy i telefon till nästan halv tre. Ska gå och lägga mej igen nu, eftersom youtube ändå har hängt sej. På ruggigt dåligt humör också. Planen var väl egentligen att få stallet avklarat innan jag ska till min samtalskontakt, men jag skiter faktiskt i det. Ska sova bort halva den här dagen så tiden kan gå lite fortare. 

Flööööööö. 


I thought about this for a long time
I never had the chance to try and make it better
My heart is waiting for a new you
And there's no other option on the schedule

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards