Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Mia - 27 januari 2013 22:53


"Nu ringer du mej! Och där med basta!", beordrade jag min vän, för att rädda henne från misär, galenskap och återfall. Vi pratade, och jag skällde inte, men använde den "allvarliga" rösten (mellan skratten). 

Vi är stjärnor och himlar och fucking fantastiska. Jag har sagt det förr - man får . A L D R I G . lov att låta någon få en att tro att man är en mindre människa. Vi vill leva i våra bubblor, vår felfria fantasivärld där allt är regnbågar och fina människor - och det KAN vi också om vi bara sparkar ut alla dumskallar. Ut ur min fucking bubbla ditt svin, du tillför bara bajs, du förtjänar inte att vara här. F U - H U C K . Y O U ! ! 



Av Mia - 27 januari 2013 19:38


Årets första tävling bjöd på både dubbel debut; fortsättningsklass och ridhustävling. Jag och Loppan har aldrig gått en bana i ridhus (bara tränat lite moment) så jag hade inga jättehöga förhoppningar. Kunde konstatera att det var hyfsat svårt att lägga upp uppvärmningen eftersom vi inte kunde ha full koll på vilket ekipage som var inne. Detta ledde till att vi förmodligen övervärmde, och väl inne på banan var hunden något trött och ofokuserad. Det i kombination med att jag inte var tillräckligt tydlig i mina tecken (pga nervositeten, antagligen), gjorde att det blev som det blev. Tredje skylten "helt om vänster" lyckades jag snubbla över Loppan, och där tappade jag allt fokus själv också, och blev osäker. Resten av banan kändes allting segt, jag fick inte mej själv att fungera riktigt, vilket fick Loppan att stå emot lite grann och inte riktigt hänga med så mycket som jag önskade. Trodde absolut att vi fått MINST tre -10 för fel utförd övning, för att jag tyckte att allting kändes så slarvigt, och när jag gått igenom allt i huvudet så kändes det som att jag skulle kunna vara nöjd ifall jag fick 50 poäng totalt. 


Dock!!! När resultatet kom hade vi lyckats få ihop 88(!!!) poäng och slutade på åttonde plats av 32 ekipage. 

Alltså: Årets första tävling, vår första tävling i ridhus och vår första start i fortsättning plockar vi även vårt första kvalificende resultat i klassen. YES!! Nu är vi mer taggade än någonsin. Ska bli fantastiskt kul att komma igång på riktigt när säsongen startar.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards