Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Mia - 20 januari 2013 22:58


Insåg nyss att jag dubbelbokat. Trodde inte att man kunde lyckas göra det så långt som ända fram i maj. 

Nån gång i juli förra året bestämde vi datum för våra rallytävlingar på klubben, den ena då 18e maj. Jag har lovat dyrt och heligt att jag ska skriva, eftersom jag är den enda från vår klubb som kan göra det, iom att L&L är de enda som kan sitta i sekretariatet. 

Samtidigt så har min kollega och vän lyckats planera in sitt bröllop exakt den här dagen. Detta måste jag givetvis gå på! Lyckligtvis är bröllopet på eftermiddag. Så jag SKULLE  säkert kunna skriva i de första klasserna på förmiddagen, sminkad och klar, och ha med ett ombyte till brukshundklubben och typ i sista minuten byta om och köra som en liten idiot till Dalby för att gå på bröllop. Damn vilken bra plan! 

Jag måste bara komma ihåg att inte glömma bort den här dubbelbokningen nu!


Den här dagen (idag då) har för övrigt varit oförskämt mysig. 

Av Mia - 20 januari 2013 10:43


Så var det det här med att tvinga i sej frukost, trots bristen på aptit. Flingor, youghurt, proviva och kaffe. Så jävla duktig jag är. Har varit ute med hundarna i solen och minusgraderna, de är fortfarande trötta sen igår när Elin och Nellie var här. Sting intog soffan omedelbart efter att vi kommit tillbaka nyss, och ser ut som om han tänker ligga där resten av dagen. 

Själv tänker jag försöka vara lite produktiv. Kanalisera lite positiv energi genom att städa och bara lyssna på jävligt bra musik. Drunkna i The Cure, Phoenix och Mew. Inga krav eller måsten idag, bara chillerimys. Behöver lite återhämtning och balans efter de senaste dagarnas humörsväningingar. Sovit dåligt inatt (också..), men lyckats sortera lite i känslorna och känner mej hyfsat rationell igen. 


Är btw lite stolt över mej själv för att jag nog lyckades reda ut allt otalt med Z igår, utan att bli arg. Han fick visserligen påminna mej ibland, när jag började dra lite åt fräs-hållet. "Du sa ju att du inte skulle bli arg!" Hoppsan. Just det. Andas. Börja om. Bra träning!



Av Mia - 20 januari 2013 00:25


Ville verkligen gå ut ikväll, var ändå helt pepp trots att jag var supertrött. Det kommer fler kvällar. För första gången på länge kände jag mej riktigt snygg. Fan vad snygga vi var idag, jag och min bästavän. Blir så jävla varm i hjärtat av den kvinnan alltså! <3 Annicaaaa!!! I love you! (Nej, jag är inte full.. men jag önskar jag var.) High heels-stövlar, jeansshorts och skinnjacka gör något med självförtroendet.

Känner mej så fucked up jävla trasig ikväll ändå - alltså är det ens okej? 


Jag lärde mej vad lurad betyder, och hur ont det gör. 


Allt hänger på det där nu. Äckligheten sprider sej som en jävla löpeld genomkroppen, och nu när jag inte kan gråta längre, så får jag välja att skratta åt det. Känner mej maniac. Ska ta ett glas vin till, en cigarett, och sen gå och lägga mej. Hundarna är helt utslagna, och det i kombination med den sena kvällsrundan kan nog ge mej en fin sovmorgon. 

Idag skålade vi i öl för krossade hjärtan. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards