Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Mia - 15 mars 2013 19:57


Dippade rejält och mådde skit i mitt huvud med ångest, depp och fuckup-tankar. Så fick jag plötsligt ett sms från kära lilla Alex-vän, som sa att hon köpt två kilo godis och undrade om jag ville komma över. Man är väl mutbar...!
Nu ska vi se nån livscoachingföreläsning och sunka ihop i hennes soffa resten av kvällen. Jag bedömer kvällen räddad! <3

Hej jag är drottningen av sunk, och vi är tre personer på det där godiset, så det blir garanterat toppen!

Av Mia - 15 mars 2013 09:41


Har börjat vakna allt tidigare om mornarna och inser att dagen blir så mycket längre om man går upp sju istället för tolv (logiken är slående). Klockan är inte ens tio nu, vilket innebär att jag i vanliga fall borde varit stendöd i mitt sovrum. Istället har jag: 

Dammsugat

Moppat golv

Slängt in en maskin tvätt

Städat toaletten

Varit ute med hunden

Bytt sängkläder

Duschat


Det här innebär att jag nu kan ägna resten av dagen åt mer produktiva aktiviteter - typ som att ha ett Sagan om Ringen-maraton och ligga i efterblivna ställningar i soffan. Planerar också att må lika bra idag som jag gjorde igår. För första gången sen jag-minns-inte-när så mådde jag faktiskt bra en HEL dag, och jag förstod inte riktigt hur det gick till, men det var absolut en behaglig upplevelse. Eftersom jag gjort så jävla mycket "måste"-saker i veckan (fixat med nya körkortet, ringt viktiga samtal, haft möte med försäkringskassan etc) så förtjänar jag en jävligt slapp dag idag. SÅ ATT EEH! PoKhaj. 


Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards