Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Mia - 21 mars 2013 22:57


Jag har aldrig riktigt tyckt att jag är sådär typiskt tjejig. Jag är mer som en grottmänniska och bryr mej inte om att gå i mjukiskläder och oborstat hår på köpcentran. Men när det väl gäller, så har jag några sidor som är så pinsamt tjejiga att jag knappt vill erkänna dem för mej själv.

Jag är besatt av mina naglar. Det vet de flesta som känner mej. Jag har alldeles för många nagellack.

De senaste två åren har jag blivit mer och mer förtjust i klackar och klänningar - något som föga intresserat mej tidigare. 

En före detta pojkvän som jag stötte ihop med frågade uppriktigt förvånat: "När blev du så tjejig?"

En gång bråkade jag med en killkompis som mitt i allt utbrast: "Kan du sluta va en sån tjej?!" 

Varpå jag skrek: "JAG ÄR INGEN TJEJ!!!"

Eeh .. ? Nähä? Vad är jag då? En bärfis? Makes no sense... Poängen är väl att hur mycket tjej jag än är på utsidan, så kommer jag förbli en jävligt okomplicerad, odramatisk och otjejig tjej. Hoppas jag iaf.

Av Mia - 21 mars 2013 17:24


Hos psykologen håller vi på att reda ut vad det är som gör mej så känslomässigt rubbad - varför jag inte fungerar på ett normalt sätt. Vi börjar komma något på spåren nu, och hennes spontana kommentar idag var "Det är en väldigt sorglig historia du berättar..." Jovisst, det är väl lite den röda tråden. Vi knyter långsamt upp knutar som gör att jag förstår hur saker har blivit som de blivit. På så sätt kommer jag kunna fortsätta arbeta på det som jag gjort de senaste sex åren, och kanske till och med komma ännu längre än jag redan gjort. Hade varit fint. 


På tal om sånt som är trasigt, så var jag hos min kiropraktor i tisdags. Det var några månader sen nu och det var vansinnigt skönt att komma dit och få allt tillfixat. Akupunktur är för underbart alltså! Hon tyckte i alla fall att jag borde gå och röntga ryggen för att se vad det egentigen är för fel på den. Den fungerar nämligen endast normalt sålänge jag faktiskt får behandling varannan månad, och inte tummar på det. Så har det varit i åtta år nu. 


Livet ser ändå fint ut nu, trots allt. Om det bara kunde bli vår också, så man kan plocka fram tunnare kläder. Tack på förhand. /Trött på kyla


Ska skutta in i duschen nu så jag kan ägna resten av kvällen åt att göra sjukt tjejiga saker som att måla naglarna och epilera benen. Kan om jag vill ... är inte alltid grottmänniska. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards