Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Det är min tur nu.

Av Mia - 28 mars 2013 13:45


FYFAN vilken vacker dag!! Livet ler mot mej. Fick en oväntad summa pengar som löste alla mina tillfälliga ekonomiska frågetecken, bara sådär! Igår fick jag ett nytt jojo-kort på posten från skånetrafiken, laddat med tvåhundra spänn för att ett av mina kort TYDLIGEN blivit anmält skadat. Blev sjukt snopen, men tackar och tar emot såklart. 
Jag har krympt ett par jeansshorts idag som jag köpte en storlek för stora (de var på rea och det var den enda storleken som fanns kvar). Tvättade dem i 95 grader och torktumlade, så nu passar de asbra. Glad över det som fan. Var så full av lyckorus över allt fint, så jag var tvungen att springa hem till Annica och fira med två koppar kaffe innan hon skulle till sitt jobb. 

Börjar också behärska mina stilettklackar nu efter en halv förmiddags runttrampande. Jag har tre nya klänningar (alla från Desigual), tre par nya skor och allt som ska betalas är betalt. Ska lämna in min skinnjacka och få en ny dragkedja isatt av en sömmerska, så jag kan börja använda den normalt igen nu lagom till våren börjar titta fram. Sprudlar av lycka idag!


Det enda svarta molnet idag var paniken om uppstod när min mobil klyddade till och raderade ALLA mina sms. Alla fina sms som jag sparat, all pepp, alla fina ord jag fått. Jag förlorade en viktig tillflykt där. Så många gånger jag suttit och läst gamla sms när jag mått dåligt, så jag kan bli påmind om att jag faktiskt är värd något. Allt är borta. 

Får försöka hitta ett sätt att tackla det här på. Försöker se det som en utmaning. Det kanske ändå var dags att släppa taget? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards