Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Looking for trouble and reactions all the time like a teenage kid, it makes me feel alive.

Av Mia - 31 mars 2013 14:53


Shit i helvete ... Det blev strömavbrott på Deep igår, och jag ramlade ner från scenen. Det resulterade i ett brutalt blåmärke på ena knät, skrapsår på insidan av andra vaden och fem glasskärvor i handen som Johan fick plocka ut. Dessutom känns hela handen som ett enda stort blåmärke. Den är faktiskt rätt svullen också. Till råga på allt så blev jag bränd på fingret av någons cigarett, så jag har en ruggigt ful brännblåsa. 

Är lagom bakis, har satt i mej pizza och gråtit. Gråtit för att jag är efterbliven, för att jag hatar mej själv så in i helvete mycket och för att jag bara kände att jag behövde någon särskild och det skrämde mej så mycket att jag inte visste vart jag skulle bli av. Grät för att Peter (min gamla lärare från högstadiet) satte huvudet på spiken när han skrev till mej om att jag nog behöver en del hjälp.

"Du ser jag känner dig, och jag tror att vi tillsammans kan hitta bra lösningar. Du måste bara våga!
Tror du på mig? Vågar du lita på mig?"
Svåra frågor. Jag vågar ingenting för tillfället. Jag är så jävla rädd för att släppa taget om min trygga ensamhet. Så jag grät för att jag känner mej sårbar, grät för att jag är rädd för att vara förälskad, för att allting bara behövde komma ut och för att jag känner mej som en groda utan ben (hopplös). 
Nu ska jag titta på Mars Attacks och tjocka i mej godis. 
 
I can't control my hope, I can't control my dreams
I can't eat, I can't sleep, I can't do anything

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards