Alla inlägg under januari 2013

Av Mia - 13 januari 2013 20:57


Hallå, följ mej nu på twitter så att det ser ut som att jag är poppis!
@hobbypucko

Av Mia - 12 januari 2013 16:25


Skuldrorna dödar mej lite grann (faaanvadont!!) och jag har en hel del "borde'n" att göra. Verkligen! Egentligen vill jag bara mysa ner mej i soffan. Annica och Cissi skulle komma hit ikväll igen, och de duger alldeles utmärkt som soffmysarsällskap (även om jag egentligen hade velat ha något lite manligare att mysa med, men man kan ju fan inte få allt alltså). Vi hade en fin dag tillsammans igår, vi tre (nej, ingen man då heller). Jävla massa soffmyseri och matlagning och svullande. 


Jag har fortfarande noll följare på twitter, och jag tycker att det är hysteriskt roligt att sitta och twittra för mej själv och samtidigt veta att absolut INGEN läser vad jag skriver. Så jäävla lättroad! Det är ju alldeles fantastiskt tragikomiskt. Ska se hur länge det klarar sej utan att spräcka nollan. Mitt twitternamn (säger man så?) är så jävla random också. Inget av mina "vanliga" funkade, och jag känner ju att jag kommit ur "parentesunge"-tiden rätt rejält va. Jag är ingen parentes längre. Jag är ett fucking utropstecken!! Så det så!!

I vilket fall som helst så provar jag ett nytt alias nu, som jag tycker ligger ganska bra i munnen och passar mej lite bättre. Eller jag vet inte egentligen, och jag bryr mej inte heller. 

Av Mia - 12 januari 2013 12:38


Hemma från awesome rallyträning! Loppan var superambitiös och övertaggad, skuttade som fan i värmningen och tränade alldeles av sej själv på sina snurrar. 

Väl på banan brukade hon allvar dock, gjorde klockrena frontingångar och ställanden med attityd. Inget hoppande i springet, vilket var skitbra med tanke på den hetsiga värmningen. Det vi behöver träna på mest just nu är placeringen i högersvängarna - hon hamnar lite bakom. Särskilt i högerspiralen, där det mest svänger hela tiden. Svårt att få med henne där, hon tvekar lite. Det går nog snabbt att finslipa med ett klickerpass, om man bara ger sej den på det. 

Andra omgången vi körde banan var vi nog lite trötta i huvudet båda två. Tysksvängen blev pannkaka pga missförstånd. Massa sena reaktioner och tappade placeringar till och med i transportsträckorna. Men det gör ingenting, eftersom hon gjorde en sån fantastisk insats på första omgången. Vilken power hon visar nu! Helt underbart. Hoppas hon är lika taggad på tävlingen om två veckor, och att jag lyckas hålla rätt på tecknen lika bra som jag gjorde idag. I så fall har vi en god chans!


Här är vår runda från Malmötävlingen i höstas, där vi vann. Fem poängs avdrag, alla i högerspiralen. 

1 för nos

1 för sträckt koppel

3 för att hunden är mer än 0,5 meter ifrån föraren

Ställandet (sitt, stå) var jag inte alls nöjd med, men vi fick åtmnistone inget avdrag för det. 

Av Mia - 11 januari 2013 13:06





instagram.com/duplica


 

"Why are you so far away?" she said. "Why won't

you ever know that I'm love with you?"


Av Mia - 11 januari 2013 10:43


Jag ska göra det här till en bra dag! Såå deet såå! 

Har läst igenom PMet inför rallytävlingen om två helger och nacklat på ett nytt lager täcklack som håller på att torka. Fortfarande inte hittat min nagelfil, jättesuck på det..

Äta frukost sen(jag ska!!), gå ut med hunden i solskenet(!!), sen cykla till stallet. Åh vad fint! Och SEN! Sen ska jag leka med min BÄSTA Annicavän

Och jag skiter i mina efterblivna tankar nu, de får vara vad de vill för varken de eller jag kan påverka någonting. HAH! Så jävla onödigt att sitta och må dåligt över saker som man inte ens vet om. 

Ser fram emot en vacker dag idag, och en helg fylld av rallyträning, ridning och hemmafixande. Jag är ur min svacka igen.


Farewell well well 'till you know me well.

Av Mia - 11 januari 2013 00:44


Har ägnat kvällen åt att msn'a med Linda. MSN!! Det var sjukt längesen. Nu är jag bara GLAD! Har haft en känslomässigt jobbig dag, men nu är allting på plats igen, där det ska vara. Nöjd tjej. JAG ÄLSKAR min Linda!! Vi tänker så jävla lika, fyller i varandras meningar och förstår allt. 

Vi träffades på iiiinterneet i början av 2006. På klotterplanket på LUNARSTORM! Och började prata på MSN och skicka musik till varann. Sen åka jag till Helsingborg, och på den vägen gick det!! SKITBRA VÄN!


     

Bilder från -06 och -07

Av Mia - 10 januari 2013 14:06


Åååh men vad fan, kan man bara sluta vara så äckligt jävla labil? 

Pendlar värre än själve fan mellan sjukt onödiga sinnesstämningar; hets, panik, skratt, ångest, stress ... Som en jävla dåre, faan alltså, fanvadäckligt, tvi!!

Usch, nu fastnade jag i ett bryt igen. Försonas med känslan, in i lådan, kvadraten och andas där.. Lite fokus. 

Nu blev det sådär alldeles för mycket igen, så hjärnan bara hänger sej och stänger av. Varför ska det göra så in i helvetes ont? Varför måste det kännas som om allting bara går i tusen miljoner bitar inombords? Om det ska fortsätta såhär så kommer jag börja röka igen.



(Jag svor för mej själv att aldrig mer låta någon komma nära, och jag tänker hålla det jävla löftet. Fan ta allt jävla helvete och skit och mög och äckligheter. Jag bryr mej inte längre. Fu-huck you! )

 

It's like somebody took my place
I ain't even playing my own game
The rules have changed, well I didn't know
There are things in my life I can't control
I feel the chaos around me
A thing I don't try to deny
I'd better learn to accept that
There's a part of my life that will go away


Dark is the night, cold is the ground
In the circular solitude of my heart
As one who strives a hill to climb
I am sure I'll come through I don't know how
They say an end can be a start
Feels like I've been buried yet I'm still alive

I'm losing my balance on the tight rope

 

(behöver nog lite annica-tid imorgon)


Av Mia - 10 januari 2013 11:00


Har planer på att ta upp frukosten igen. Köpte hem proviva och yoghurt, sånt som liksom är lätt att få i sej. Så kanske jag kan börja få lite rutiner, och lyckas starta mina dagar. 

Drömde att jag rökte jättemycket. Skumt. Usch, vad hjärnan har gått på högvarv inatt, känner mej helt utmattad. Dags att samla ihop sej lite. Ska ägna mej åt vilsamma och fåfänga aktiviteter idag. Så det så. Kanske till och med något produktivt, som att fixa med disken och skriva en lista. 


I'd only wanna make you smile...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards