Alla inlägg under mars 2013

Av Mia - 4 mars 2013 00:22


Ibland måste man nog låta sej själv tro på vad en annan människa säger. Även om man inte litar på dess intentioner. 

Att tro på och att lita på är två vitt skilda saker för mej. Man kan mena vad man säger, även om man egentligen inte vet vad man vill. Bara för att man säger att man älskar brysselkål, betyder inte det att man vill äta brysselkål varje dag i resten av sitt liv. Bara för att man menar vad man säger idag, behöver det inte innebära att man känner samma sak imorgon. Livet är i ständig förändring, och jag kommer aldrig lita på ett "alltid" eller ett "aldrig". Det är ju lögn varje gång, det vet väl varenda människa. Handling kommer alltid tala starkare än ord och ingenting varar för evigt. Framtiden kommer alltid vara oviss, hur viss den än tycks kännas. 


Du bad om lillfingret, jag gav dej en arm. 

Av Mia - 3 mars 2013 23:31


10:00

Vaknade på Tinas soffa imorse, tillsammans med henne. Tog oss upp och drog ner till espresso house tillsammans med Sara och Cattis för att käka frukost. 


13:00

Åkte till stallet för att skritta en runda barbacka tillsammans med Birgitta i solen. Ååh så fint! <3 


17:00

Käkade söndagsstek hemma hos mina föräldrar med Hannes. Matkoma! 


20:00

Traskade hem till Alexandra för att tillbringa kvällen där tillsammans med en hög fina människor. Pizza, kaffe och champagne! Givetvis en massa snack om sex och bröst. Hysteriska skrattanfall. Fucking underbart!


Så det har sammanfattningsvis varit en alldeles underbar dag. Så bra att jag till och med stundtals lyckats strunta i ångesten som legat och tryckt. Vem fan är den till mej, liksom? Jag har underbara människor omkring, jag är lite förälskad och jag är så innerligt tacksam över så himla mycket. 

Vill gråta lite så fint det är. 

Av Mia - 3 mars 2013 22:00


Fin kväll igår för fäään! Satt hemma hos Tina och Sara och drack alkohol. Drog sen ner till lilla torg och drack ännu mer alkohol. 


Outfit

 


Tina, Sara och jag. Foto: Alex (he was having a blonde moment)

 


Tina och jag <3

 



Och den här videon fick oss att dö av skratt flera gånger om. Sluuuda Ron, sluuudaaa!


Av Mia - 2 mars 2013 18:33


Wii vilken fin dag! Varit ute och galoppat på min pälsklingshäst. Han tyckte det var roligt att hitta på ett nytt språk och byta ut bromsen mot gas. Söt han är <3 

Ska dra med mej Alex hem till Tina ikväll och chilleria med alkoholhaltiga drycker. Plötsligt blev klockan sådär jävla mycket. Plötsligt är mitt hår fortfarande vått, när det egentligen borde varit halvtorrt. Här sitter jag i en handduk, osminkad. En outfit har utformats i mitt huvud åtminstone. Man kan ju inte få allt liksom? 


Minns inte ens vad det var jag tänkte skriva här från första början. 

Av Mia - 2 mars 2013 13:32


Är i städartagen och dricker kaffe. Det kanske låter som att jag städar väldigt ofta, men det är inte sant. I själva verket så säger jag bara att jag ska städa - för jag har verkligen intentionen att göra det - men sen händer det bara inte. Eller så blir det som idag: jag städar vardagsrummet. Jättenoga. Och sen orkar jag inte mer, eller så har det tagit så lång tid att jag verkligen MÅSTE gå till stallet så jag hinner med allt jag ska göra resten av dagen. Som nu. 

Den nakna sanningen är att jag fastnar här framför datorn allt som oftast också. Twitter har en tendens att fånga en. Folk twittrar så mycket intressanta saker. Idag har jag lyssnat på när Jesper Rönndahl sjunger om att brontosaurus aldrig existerat, läst en artikel om hur google och bing maps kontrollerar vad vi ser och av någon anledning hittat (och kommit på) massor av skämt om onani. Har också twittrat lite om gud. Eller egentligen om gud som person(????), utan mer ... random. Jag vet inte. Jag borde verkligen få något mer produktivt gjort.....

Av Mia - 1 mars 2013 18:19


Mobilen dog, och jag tänker låta den vara så. Orkar fan inte mer. Det sista rann ut, och jag tänker parkera mej i soffan, skita i allt och äta ihjäl mej. Dö tjockisdöden. Känner mej bara fucking uppgiven, hopplös, mongo. 


När du väntat länge nog, får du vänta lite till, 

och när du väntat lite till, får du vänta lite mer. 


Av Mia - 1 mars 2013 16:00


Spenderade natten i Kågeröd. Drack vin och likör, spelade kort och snackade en massa. I pyjamas. Så det blev pyjamasparty. Givetvis gjorde jag och Jeanette varma mackor mitt i natten. Wiie!


Kraschade lite nu när jag kom hem, men spotify går varm av Emil Jensen och nu har jag tvättid. Så ikväll ska jag bara hetsa omkring här hemma och leka att jag städar. Så kanske man glömmer bort att man inte mår så bra och fortfarande inte har tagit av sej varken jacka eller skor, trots att vårsolen värmer upp lägenheten.


Känner mej lite trasig i hjärtat, lite full av tvivel och sådär. Så ikväll ska jag stänga av allt sånt. 

(Jag kommer ändå aldrig våga, så vad fan spelar det för roll?) 
Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck.


Allt kan bajsa på sin fis och suga pillesnas. 

Japp, jag är mogen.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards